"Fandím Messimu"povedal v rozhovore predseda klubu FK Honce Jaroslav Strelka a "nie som papučový tip" prečítaje si viac TU!!!

12.01.2013 18:00

NOVÝ ROK 2013

Ako ste privítali nový rok 2013?

Dvadsaťdva rokov rovnako.Zábava,hudba,ohňostroj.FK Honce robil

bavu a v rodnej obci sme sa zabávali do piatej rána.Zamestnanci,

kamaráti a z veľkej časti výbor a hráči s manželkami.Zatiaľ ešte nie

som "papučový človek",ktorý by strávil silvestra pri nudnej TV.

Čo by ste ako futbalový funkcionár,hráč zaželali do roku 2013?

Všetkým futbalistom pevné zdravie a nech je rok bez vážnych zra-

není.Svojmu klubu prajem veľa dobrých zápasov,veľa bodov a

najmä radosť z dobrého kolektívu,tešiť sa na tréningy,zápasy a aj

na pozápasové posedenia.

O KLUBE FK HONCE

Čo je nové v klube a chystajú sa nejaké zmeny?

Som rád,že výbor FK Honce bude pokope aj v roku 2013.Už 23

februára pripravujeme Výročnú členskú schôdzu.Na nej sa bude

prerokovať otázka posilnenia mužstva,boja o postup,mládeže a

podobne.Príprava by sa mala začať 20.januára 2013.Tréner rozpísal

plán prípravy,ktorý zrejme budeme prehodnotiť.Ohľadne prestu-

pov,odchodov a príchodov je isté len to ,že Čaba Ováry sa vracia z

hosťovania z Rožňavy,ukončiť hosťovanie by sme chceli tiež

Marianovi Molnárovi,ktorý je na hosťovaní v Rožňave a je naším

hráčom.V mužstve máme aj hráčov,ktorý by mohli posilniť iné muž-

stvá ako je G.Beshir v Bratislave,Milan Gallo je momentálne v za-

hraničí.Trénovať by mohli začať aj Tibor Fandák a Laco Krága.

Hosťovanie skončilo p.Szöllöšovi z Rudnej,o ktorého máme aj ďa-

lej záujem.Záujem hrať v Honciach má aj Marek Vranec,ktorý je

momentálne v Slavošovciach.Určite by sme chceli posilniť stred

poľa,v rokovaní sme s hráčmi z vyšších súťaží.Záujem sme mali aj

máme o Janka Rochla zo Štítnika,ale tam sú skôr rodinné záleži-

tosti a jeho príchod je zatiaľ v neznáme.Ale určite do Honiec príde

tento rok veľká ryba,ak nie dve.

O SEBE

Boli ste hráčom,trénerom,predsedom,funkcionárom zväzu,čo je

z toho najťažšie a pre vás najbližšie? 

Pre mňa má všetko toto svoje čaro.Ako tréner som mal veľké

úspechy.S Kovstavom sme postúpili do piatej ligy a jednu dobu

sme boli na prvom mieste.V Kružnej som dokázal za dva roky

postúpiť z druhej triedy do piatej ligy.Ale trénerom by som ne-

chcel byť.Najľahšie to bolo aj je byť hráčom.On môže priamo

na ihrisku čosi urobiť s výsledkom.Zažil som ako hráč veľkú

slávu v divíznej a potom v krajskej súťaži hrajúceho Baníka

Rožňava.Prešiel som žiacku prvú ligu,druhú dorast.ligu a v

Československu tretiu najvyššiu súťaž.Boli to časy,keď

futbalistu si každý vážil a ctil.Veľmi dobrý kolektív bol v

Kovstave Rožňava,kde som odohral tiež veľa rokov.

Stále to každého láka domov,aj mňa,v rokoch 2008,2009

zažili aj Honce futbalový ošiaľ.Určite sme poskladali naj-

lepšie mužstvo histórii nášho klubu.Byť predsedom klubu

v dnešnej hektickej dobe je takmer samovražda.Osočovanie,

závisť,nadávky sa stali bežnou realitou dnešných dní.Pred-

sedujem v Honciach už šiesty rok,v Rožňave to boli štyri,

ale boli to najhoršie roky môjho futbalového života.V dneš-

nej dobe je to nevďačná úloha.Ako funkcionár okresného

zväzu som mal tú česť byť vo výkonnom výbore a rade

OBFZ za predsedovania veľkého funkcionára Mgr.Ondreja

Mladšieho z Jelšavy.Bol to predseda s nadhľadom na sú-

ťaže,schopný viesť okres,ovládajúci pravidlá na 100% a

dobrý človek.Z tejto doby mám veľmi dobré skúsenosti.

Pracoval som v rôznych funkciách , ak to dovolí zdravie,

neostanem bokom ani do budúcna.

Napriek veku patríte medzi najlepších v súťaži.Uvidíme vás

na ihrisku aj v 1.triede,ak Honce postúpia?

Je veľmi smutné pre futbal,ak päťdesiatnici sú v súťaži plat-

nými hráčmi.Už dávno nás mala mládež vytlačiť z postov,

ale žiaľ v mnohých prípadoch ešte nedorástla.Hráči ako Pali

Lukáč,Miloš Leng,Jano Zdechovan,Robi Motyka naozaj ešte

patria do mužstva.Veď si len predstavte,že s Robom Moty-

komhrám futbal presne 40 rokov,v roku 1973 sme spolu na-

stúpili v zápase 1.ligy proti Popradu.Ak by Honce postúpili

do 1.triedy,tak to už budem zvažovať,či hrať ďalej alebo nie,

ale chcel by som nastúpiť za Honce v jednom zápase v 6.lige

a vtedy už určite skončím s hráčskou kariérou.

O FUTBALE V OKRESE

Keby ste mali povedať troch najlepších hráčov s akými ste

hrali,spolu alebo proti?

Určite v Rožňave by to bol Dušan Rybár a Laco Deméň.Veko-

ve to boli starší hráči odo mňa,ale od tých sa bolo čo učiť.Ale

mená ako Šalamon,Benco,Baláž,Milko,Krišák,Dorkin a pod

vzbudzovali vo mne veľké uznanie.Na Kovstave to boli skôr

moji rovesníci ako Prívozník,Motyka,Világi,ale aj Jaro Piater,

Adamec,Bobrík,Szollos,Bukovič,Džačár...V Honciach bolo

cťou,že som si zahral so synom a v tom roku sme dali spolu

52 gólov.Ale aj generácia vekovo mladšia mala svoju kvalitu.

I.Molnár,Koncz,Gallovci,Kuzma,Fandák a spol.A kto hral proti

mne v okrese?Tak tých bolo veľa,ale azda z tých známych

Miro Golenya,Ľubo Orabinec,Zdechovan,Lukáč,Spišák...tých

bolo veľmi veľa.

Čo chýba dnešnej mládeži a prečo čím ďalej tým menej

športujú?

Dobrý otcov opasok!Celkove sme mládež doslova rozmaznali.

Ale za to môže naša generácia.Poriadok a disciplína je pre

mnohých obrovské tabu,veď mamička to poriadi a otec zariadi.

Mládež musíme osamostatniť,dať im príležitosť a doslova ich

vyhnať za povinnosťami.Nemôže to byť,že 28-ročné deti sú

nalepené na rodičoch.Potom sa to prenáša aj do športu,prečo

mám behať v snehu a v blate,keď môžem sedieť pri počítači?

Ihriská zívajú prázdnotou,a to máme veľa umelých ihrísk.Na

hodinách telesnej výchovy je často len polovica detí,lebo

ostatné niečo bolí,sú obézne a podobne.Pozriem sa len do rod-

nej obce,ihrisko bolo neustále plné detí,dnes je umenie trafiť,

že je ich tam aspoň päť.Plné ihrisko som už dávno nevidel.

SVETOVÝ FUTBAL

Real Madrid alebo Barcelona?

Barcelona sa baví futbalom,mám rád konštruktívny futbal,

založený na prihrávkach a pekných kombinácií.Aj keď to s tými

prihrávkami niekedy preháňajú,chcú dať gól do prázdnej brány.

Hrajú najkrajší futbal tohto storočia.

Lionel Messi alebo Cristiano Ronaldo?

V Barcelone majú Messiho,v Reale Ronalda,v Honciach obi-

dvoch!!!Rado Kuzma fandí Ronaldovi a ja Messimu.Tiež sú to

dvaja najlepší strelci v španielskej súťaži,Rado so mnou v tej

našej súťaži.

 

Ďaľšiu časť rozhovoru pripravujeme!!!